Jesteś tutaj

Parki handlowe w ofensywie

Z raportu „Parki handlowe w Polsce” przygotowanego przez CBRE i Trei Real Estate Poland wynika, że na koniec I kw. 2019 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wyniosła około 1,52 mln mkw. Eksperci CBRE szacują, że w tym roku podaż osiągnie 170 tys. mkw., a większość projektów znajduje się w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Największą część (45%) parków handlowych stanowią obiekty z kategorii „big box” liczące ponad 10 tys. mkw. Niewiele mniej (41%) zajmują obiekty o powierzchni od 3 do 10 tys. mkw. Natomiast najmniejsze placówki, liczące poniżej 3 tys. mkw. stanowią 14% rynku.

Największymi oddanymi w 2018 r. projektami zostały N-Park Piaseczno, parki handlowe w Oławie i Brzegu, Vendo Park Dąbrowa Górnicza oraz Premium Park Łowicz

Agata Czarnecka, Dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku CBRE przyznaje, że podaż w grupie projektów o powierzchni 3-10 tys. mkw. na koniec I kwartału 2019 r. oszacowano na ponad 620 tys. m kw. Eksperci CBRE szacują, że w 2020 r. w Polsce może przybyć co najmniej 120 tys. mkw. powierzchni parków handlowych.

Źródło: money.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Prace na placu budowy Parku handlowego w Miejscu Piastowym k. Krosna – nowej inwestycji Rank Progress SA – nabierają tempa. Ich zakończenie planowane jest na czwarty kwartał br.

P.A. Nova zamierza sprzedać 4 parki handlowe spółce Torwell Investment. Zawarto właśnie przedwstępne umowy sprzedaży 100% udziałów w spółkach będących właścicielami obiektów w Myszkowie, Sosnowcu, Kamiennej Górze i Krośnie.

X

Przeczytaj również