Jesteś tutaj

Tesco redukuje zużycie plastiku

Tesco poinformowało o swoich zobowiązaniach dotyczących zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Do 2025 r. wszystkie produkty marki własnej będą w 100% możliwe do ponownego przetworzenia. Firma ograniczy także skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach.

Tesco chce zachęcać przedstawicieli branży handlowej, spożywczej i opakowaniowej do podjęcia debaty dotyczącej opakowań produktów, przyczyniając się do wdrożenia w tym obszarze idei obiegu zamkniętego. Firma będzie rozwijać współpracę z innymi detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, by wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystywania materiałów.

Tesco chce także zachęcać klientów do poszukiwania alternatyw wobec jednorazowych wyrobów plastikowych i zastępować tego typu produkty odpowiednikami przyjaznymi środowisku, równocześnie w pełni stosując się do nowych unijnych rozporządzeń w tym zakresie.

– Tylko 9% odpadów opakowaniowych poddawanych jest recyklingowi. 12% jest spalane, a cała reszta – 79% - akumuluje się na wysypiskach bądź trafia do środowiska naturalnego. Szacuje się, iż połowa wyprodukowanego plastiku to produkty zaprojektowane tak, by służyły nam tylko raz. Następnie zaś są wyrzucane. Konieczne jest opracowanie nowego systemu gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz szerzej implementacja do prawodawstwa polskiego nowych wymagań określonych w Circular Economy Package. To dobrze, że wśród polskich przedsiębiorców już są stosowane dobre praktyki, które wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Inicjatywa Tesco wpisuje się również w tzw. Mapę Drogową przedstawiającą model dojścia do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym –  mówi Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ponad 113 ton żywności, która pozwoli na przygotowanie ponad ćwierć miliona posiłków dla najuboższych oraz dodatkowo 136 206 zł finansowego wsparcia dla Banków Żywności i Caritas Polska od Tesco Polska – to wyniki świątecznych zbiórek żywności przeprowadzonych w sklepach sieci.

W trakcie listopadowej, Świątecznej Zbiórki Żywności, klienci Tesco podarowali potrzebującym 84 tony żywności. Ale ich szczodrość była ważna także z innego powodu - Tesco zobowiązało się bowiem przekazać dodatkowe 20% zebranych produktów Federacji Polskich Banków Żywności. W sumie Tesco przekazało 17 ton produktów do ponad 30 lokalnych Banków Żywności.

X