Jesteś tutaj

Tesco redukuje zużycie plastiku

Tesco poinformowało o swoich zobowiązaniach dotyczących zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Do 2025 r. wszystkie produkty marki własnej będą w 100% możliwe do ponownego przetworzenia. Firma ograniczy także skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach.

Tesco chce zachęcać przedstawicieli branży handlowej, spożywczej i opakowaniowej do podjęcia debaty dotyczącej opakowań produktów, przyczyniając się do wdrożenia w tym obszarze idei obiegu zamkniętego. Firma będzie rozwijać współpracę z innymi detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, by wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystywania materiałów.

Tesco chce także zachęcać klientów do poszukiwania alternatyw wobec jednorazowych wyrobów plastikowych i zastępować tego typu produkty odpowiednikami przyjaznymi środowisku, równocześnie w pełni stosując się do nowych unijnych rozporządzeń w tym zakresie.

– Tylko 9% odpadów opakowaniowych poddawanych jest recyklingowi. 12% jest spalane, a cała reszta – 79% - akumuluje się na wysypiskach bądź trafia do środowiska naturalnego. Szacuje się, iż połowa wyprodukowanego plastiku to produkty zaprojektowane tak, by służyły nam tylko raz. Następnie zaś są wyrzucane. Konieczne jest opracowanie nowego systemu gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz szerzej implementacja do prawodawstwa polskiego nowych wymagań określonych w Circular Economy Package. To dobrze, że wśród polskich przedsiębiorców już są stosowane dobre praktyki, które wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Inicjatywa Tesco wpisuje się również w tzw. Mapę Drogową przedstawiającą model dojścia do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym –  mówi Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rusza Świąteczna Zbiórka Żywności. W ostatni weekend listopada klienci sklepów Tesco będą mogli przy okazji swoich codziennych zakupów pomóc osobom potrzebującym. Idea jest prosta – chodzi o zakup choćby jednego produktu żywnościowego, który zostanie przekazany na pomoc najuboższym. Do całej zebranej puli produktów, Tesco dokłada na ten cel dodatkowe 20% żywności.

Tesco właśnie ruszyło z nową kampanią tradycyjnych wędlin „Dobre wędliny poznasz po smaku”, której twarzą  jest Robert Makłowicz. Słynny krytyk kulinarny podkreśla, iż dobre szynki, wędliny i pasztety można poznać po kolorze i zapachu, ale najlepiej - po prostu je spróbować. 

X