Jesteś tutaj

Tesco redukuje zużycie plastiku

Tesco poinformowało o swoich zobowiązaniach dotyczących zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Do 2025 r. wszystkie produkty marki własnej będą w 100% możliwe do ponownego przetworzenia. Firma ograniczy także skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach.

Tesco chce zachęcać przedstawicieli branży handlowej, spożywczej i opakowaniowej do podjęcia debaty dotyczącej opakowań produktów, przyczyniając się do wdrożenia w tym obszarze idei obiegu zamkniętego. Firma będzie rozwijać współpracę z innymi detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, by wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystywania materiałów.

Tesco chce także zachęcać klientów do poszukiwania alternatyw wobec jednorazowych wyrobów plastikowych i zastępować tego typu produkty odpowiednikami przyjaznymi środowisku, równocześnie w pełni stosując się do nowych unijnych rozporządzeń w tym zakresie.

– Tylko 9% odpadów opakowaniowych poddawanych jest recyklingowi. 12% jest spalane, a cała reszta – 79% - akumuluje się na wysypiskach bądź trafia do środowiska naturalnego. Szacuje się, iż połowa wyprodukowanego plastiku to produkty zaprojektowane tak, by służyły nam tylko raz. Następnie zaś są wyrzucane. Konieczne jest opracowanie nowego systemu gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz szerzej implementacja do prawodawstwa polskiego nowych wymagań określonych w Circular Economy Package. To dobrze, że wśród polskich przedsiębiorców już są stosowane dobre praktyki, które wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Inicjatywa Tesco wpisuje się również w tzw. Mapę Drogową przedstawiającą model dojścia do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym –  mówi Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Już po raz 3. wystartowały zapisy na „Ekspedycje Smaków” dla uczniów klas 0-4. W ramach bezpłatnego programu „Od uprawy do potrawy” nauczyciele mogą zabrać dzieci na wycieczkę edukacyjną, skorzystać z gotowych scenariuszy lekcji oraz zdobyć grę planszową o niemarnowaniu żywności. Zapisy do programu na rok szkolny 2018/2019 ruszyły 6 września. Partnerem akcji jest Tesco Polska.

Sieć Tesco pomimo wzrostu obrotów w Europie, w Polsce wykazuje ich spadek. W ostatnim roku finansowym  przychody firmy spadły o 3% do poziomu 10,8%, a ilość sklepów zmalała o 11 placówek. 

X

Przeczytaj również