badanie opinii

Co trzeci Polak uważa, że każda niedziela powinna być handlowa, a co piąty jest za całkowitym zakazem handlu w niedzielę. Niemal połowa (48%) akceptuje jakąś formę ograniczenia handlu. Spośród osób akceptujących zakaz handlu w niedzielę najwięcej jest zwolenników dwóch niedziel handlowych w miesiącu – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Od początku roku zmianie uległy regulacje dotyczące handlu w niedzielę. Agencja mediowa Havas Media Group w połowie stycznia przeprowadziła badanie dotyczące podejścia Polaków do zmian w otwieraniu sklepów w niedzielę. To pierwsza fala cyklu badań, które agencja planuje realizować raz na kwartał. Badanie zostało przeprowadzone na internetowym panelu badawczym, na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

Firma Zebra Technologies ogłosiła wyniki jedenastej edycji dorocznego badania Global Shopper Study. Ankieta stanowi analizę opinii oraz oczekiwań kupujących, pracowników sklepów oraz właścicieli i osób decyzyjnych z branży handlu detalicznego. Jej wyniki ukazują stosunek do nowych technologii, które pozwalają usprawnić obsługę w sklepie.

Kasjerzy to często nasza pierwsza linia kontaktu z marką handlową. To właśnie oni budują wrażenia w relacji z marką. Ich praca jest wymagająca, często ciężka fizycznie. Rynkowe doniesienia pokazują jednak, że i w tym obszarze można obserwować zmiany. Płace kasjerów regularnie rosną. To także fach, który daje szansę na start do kariery handlowca – wskazują eksperci w raporcie przygotowanym przez portal Pracuj.pl.

Z raportu przygotowanego przez KPMG, pod tytułem "Zakupy Polaków na wyprzedażach. Kto realnie zarządza procesem zakupu – konsument czy sprzedawca?", wynika, że na poświątecznych i noworocznych wyprzedażach Polacy zamierzają wydać średnio 325 zł. W tym okresie największym zainteresowaniem kupujących cieszą się promocje na kosmetyki.

Średnie wydatki polskiej rodziny na tegoroczne obchody Bożego Narodzenia wzrosną wobec ubiegłorocznych o niemal 140 zł. Jeszcze wyższe będą w przypadku tych gospodarstw domowych, które zasilane są świadczeniem Rodzina 500+. 

Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta większość Polaków. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” z roku na rok Polacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci. Nie dotyczy to jednak artykułów spożywczych. Sklepy stacjonarne są najbardziej popularnym wyborem przy kupowaniu żywności.

22% Polaków deklaruje, że wybierając się na spotkanie towarzyskie, na którym wypada wręczyć prezent, decyduje się na alkohol. Podobnie jest w przypadku spotkań biznesowych, choć wówczas jest to prezent popularniejszy – decyduje się na niego co trzeci respondent (32,8%). Zasadnicza różnica dotyczy jednak wybieranych trunków – rodzinnie i towarzysko najchętniej wręczamy wódkę (29,8%), biznesowo – zdecydowanie wygrywa whisky (57,3%) – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research.

Decyzję rządu o ograniczeniu handlu w niedzielę uznaje za dobrą dla siebie aż 71% kasjerów, którzy wzięli udział w III już edycji badania platformy TakeTask. To samo wykazała poprzednia analiza. W dużych miastach wzrósł odsetek pracowników, którzy nie zauważają, by zyskali więcej wolnego czasu, a w małych i średnich ośrodkach – zmalał. 45% wszystkich respondentów deklaruje, że odpowiada im praca w niedzielę.

Na zakup prezentów świątecznych Polacy przeznaczą w tym roku najczęściej od 200 do 400 zł. Nieco ponad 50% Polaków planuje zrobić zakupy w galeriach handlowych – wynika z badania SW Research. Według pytanych idealny prezent to taki, który wpisuje się w zainteresowania lub jest praktyczny.

Strony

X