Advertisement

sieci handlowe

18 listopada 2019 r. w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre odbędzie się I Kongres Nowoczesnej Dystrybucji – prestiżowe wydarzenie, które skupi w jednym miejscu kadrę zarządzającą sektorów handlu, przetwórstwa i dystrybucji.

Sieć Arhelan uruchamia kolejne placówki handlowe. W ostatnim czasie powstały nowe sklepy w Ełku, Białymstoku, Knyszynie, Terespolu i Klepaczach. 

Część konsumentów ma wrażenie, że sieci handlowe coraz częściej zbierają dane z tablic rejestracyjnych. Zarządcy sieci deklarują, że tego nie czynią. Z prognoz ekspertów wynika jednak, że sklepy stacjonarne będą coraz dokładniej przyglądać się zachowaniom klientów ze względów marketingowych.

Powstał w Polsce specyficzny (dlatego trudno porównywalny do innych rynków) model nowoczesnego handlu detalicznego. To sektor o „tysiącu twarzach” – są tu w znaczącej ilości samodzielne sklepy tradycyjne, kwitną różne systemy franczyzowe sklepów tradycyjnych, jest i nowoczesny convenience, wreszcie wisienka na torcie sklepów „nie-wielkopowierzchniowych”, czyli tzw. markety proximity. Do tego sieci dyskontowe (czy aby jeszcze dyskontowe?), supermarkety i budzące respekt swą ofertą hipermarkety.

Firma PepsiCo drugi rok z rzędu została sklasyfikowana na 1. miejscu przez działające w Polsce sieci handlowe pod względem satysfakcji współpracy z dostawcami produktów z kategorii FMCG. W badaniu zrealizowanym przez Advantage Group w 2017 r., 19 znanych producentów z branży FMCG zostało ocenionych przez 13 głównych sieci handlowych .

Sieć Sklepów Aligator, Sieć Sklepów Rabat Detal, Drogerie Jasmin oraz firma Rovita – czyli GRUPA PGD łączy siły. Tym razem przy wspólnej kampanii billboardowej na terenie Pałacu w Brzeźnie, gdzie można spróbować swoich sił w grze w golfa. 

Eksperci badający sytuację płac na rynku twierdzą, że w najbliższych latach zarobki pracowników handlu detalicznego mogą wzrosnąć nawet o jedną trzecią. 

Sklepy przynoszące najsłabsze zyski mogą zostać zlikwidowane. Po intensywnej ekspansji wiele sieci obecnie kalkuje swoje wyniki i zastanawia się nad dalszymi krokami. – Prawdopodobnie niektóre sklepy tych sieci zostaną zamknięte, a to może oznaczać problemy dla centrów handlowych. Nie oznacza to, że cały rynek ma problem, ale widać dyferencjację między dobrymi a słabszymi centrami handlowymi – informuje Karel Zeman z CBRE Global Investors. 

X

Przeczytaj również