Jesteś tutaj

Agnieszka Wisełka, Brand Manager Jack Daniel’s, Brown-Forman Polska

„Poradnik Handlowca”: Co nowego proponuje w tym roku amatorom dobrych alkoholi marka Jack Daniel’s?

Agnieszka Wisełka: Wszystkim konsumentom poszukującym nowych, ciekawych smaków polecamy naszą nowość, która kilka miesięcy temu dołączyła do rodziny Jack Daniel’s. To Jack Daniel’s Tennessee Rye, pierwsza od ponad 150 lat whiskey z Lynchburga, w której dominuje żyto, a nie kukurydza. Jej proces tworzenia jest dokładnie taki sam, jak w przypadku Jack Daniel’s Tennessee Whiskey. Poddawana jest procesowi charcoal mellowing, który polega na wolnej filtracji przez trzymetrowe warstwy węgla drzewnego, pozyskanego z klonu cukrowego. Następnie zaś, tak jak każdy Jack Daniel’s, leżakowana jest w nowych, dębowych beczkach. Żyto sprawia, że Jack Daniel’s Tennessee Rye zyskuje lekko pikantne nuty smakowe, zachowując charakterystyczny dla Jack’a, łagodny i bogaty aromat. Dlatego mówimy, że Jack Daniel’s Rye to 70% żyta, ale 100% Jack’a. Co więcej, Jack Daniel’s Tennessee Rye należy do kategorii whiskey żytnich, która cieszy się coraz większą popularnością wśród konsumentów w Europie Zachodniej i w USA.

Czy w Polsce rośnie zainteresowanie wariantami smakowymi Jack Daniel’s? Które z nich zdobyły uznanie rodzimych konsumentów?

Ostatnie lata pokazują kilka rozwijających się równolegle trendów na rynku alkoholi. Pierwszym z nich jest niewątpliwie duży wzrost zainteresowania konsumentów produktami z segmentu premium i super premium. Szczególną popularnością cieszy się kategoria whiskey i whisky, która notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Równocześnie konsumenci chętnie sięgają po produkty nowe, również te o oryginalnych smakach. W naszym przypadku wymiernym efektem owych tendencji jest rosnąca popularność Jack Daniel’s Tennessee Honey oraz Jack Daniel’s Tennessee Fire. To likiery, każdy o mocy 35 proc., w których wyraźne aromaty whiskey łączą się z nutami smakowymi – miodowymi w przypadku Tennessee Honey oraz cynamonowymi w przypadku Tennessee Fire. Każdy z nich ma swój niepowtarzalny smak, zachowując równocześnie charakter whiskey z Lynchburga. Obecnie popularniejszym, czy też bardziej rozpoznawalnym, jest wariant miodowy. Wynika to głównie z tego, że jest zdecydowanie dłużej obecny na polskim rynku. Ale równocześnie stale rośnie grono konsumentów, którzy sięgają po cynamonowy likier Jack Daniel’s.

Jak kształtuje się popyt, jeśli chodzi o warianty z półki premium, np. Jack Daniel’s Single Barrel?

Whiskey, która w ostatnim czasie cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów, jest kategorią, która w Polsce dopiero się rozwija. Konsekwencją tego jest, między innymi, wzrost zainteresowania produktami z segmentu premium i super premium. Naturalnym jest, że konsumenci, którzy sięgają po whiskey z najwyższej półki, a więc droższe, zdecydowanie chętniej wybierają marki znane, którym ufają, a tym samym mają gwarancję jakości oraz smaku. W praktyce oznacza to, że swoją pozycję umacniają marki, które oferują bogatą i zróżnicowaną ofertę. To przekłada się na wzrost popularności najbardziej rozpoznawalnych produktów z portfolio, przy równoczesnym, dynamicznym wzroście popularności tych alkoholi, których udział w sprzedaży był dotychczas mniejszy. Ten trend doskonale ilustrują wyniki sprzedaży naszych whiskey z segmentu super premium – Jack Daniel’s Single Barrel oraz Gentleman Jack. W ubiegłym roku oba warianty odnotowały wyraźny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Możemy też założyć, że tendencja ta będzie się utrzymywała, ponieważ konsumenci, którzy stale wzbogacają swoją wiedzę na temat whiskey i whisky, będą chętniej sięgali po produkty najwyższej jakości.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Jestem uzależniony od sportu. Uprawiając zawodowo sport przez kilkanaście lat, nawet po zakończeniu kariery, nie można tak po prostu przestać być aktywnym. Codziennie biegam po kilka kilometrów, co jakiś czas biorę udział w maratonach.

Od początku istnienia posiadamy te same, znane i lubiane przez konsumentów marki, które umocniły się z biegiem lat. Marki MANHATTAN, CORTINA czy KAKTUS mają silną pozycję, są obecne w świadomości konsumenta i na pewno jeszcze nie raz zaskoczą swoimi wynikami.

Więcej w kategorii

2019-05-07
Aldona Rogulka-Biskowska, Senior Brand Manager Jurajska
Wywiady Poradnika Handlowca
2019-01-02
Rafał Masiak, Dyrektor Marketingu Hochland Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-04
Jerzy Hurnik, Dyrektor ds. Rozwoju, Handlu i Marketingu Virtu
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-03
Adam Mokrysz, Prezes Zarządu Mokate SA
Wywiady Poradnika Handlowca
X