Jesteś tutaj

Agnieszka Wisełka, Brand Manager Jack Daniel’s, Brown-Forman Polska

„Poradnik Handlowca”: Co nowego proponuje w tym roku amatorom dobrych alkoholi marka Jack Daniel’s?

Agnieszka Wisełka: Wszystkim konsumentom poszukującym nowych, ciekawych smaków polecamy naszą nowość, która kilka miesięcy temu dołączyła do rodziny Jack Daniel’s. To Jack Daniel’s Tennessee Rye, pierwsza od ponad 150 lat whiskey z Lynchburga, w której dominuje żyto, a nie kukurydza. Jej proces tworzenia jest dokładnie taki sam, jak w przypadku Jack Daniel’s Tennessee Whiskey. Poddawana jest procesowi charcoal mellowing, który polega na wolnej filtracji przez trzymetrowe warstwy węgla drzewnego, pozyskanego z klonu cukrowego. Następnie zaś, tak jak każdy Jack Daniel’s, leżakowana jest w nowych, dębowych beczkach. Żyto sprawia, że Jack Daniel’s Tennessee Rye zyskuje lekko pikantne nuty smakowe, zachowując charakterystyczny dla Jack’a, łagodny i bogaty aromat. Dlatego mówimy, że Jack Daniel’s Rye to 70% żyta, ale 100% Jack’a. Co więcej, Jack Daniel’s Tennessee Rye należy do kategorii whiskey żytnich, która cieszy się coraz większą popularnością wśród konsumentów w Europie Zachodniej i w USA.

Czy w Polsce rośnie zainteresowanie wariantami smakowymi Jack Daniel’s? Które z nich zdobyły uznanie rodzimych konsumentów?

Ostatnie lata pokazują kilka rozwijających się równolegle trendów na rynku alkoholi. Pierwszym z nich jest niewątpliwie duży wzrost zainteresowania konsumentów produktami z segmentu premium i super premium. Szczególną popularnością cieszy się kategoria whiskey i whisky, która notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Równocześnie konsumenci chętnie sięgają po produkty nowe, również te o oryginalnych smakach. W naszym przypadku wymiernym efektem owych tendencji jest rosnąca popularność Jack Daniel’s Tennessee Honey oraz Jack Daniel’s Tennessee Fire. To likiery, każdy o mocy 35 proc., w których wyraźne aromaty whiskey łączą się z nutami smakowymi – miodowymi w przypadku Tennessee Honey oraz cynamonowymi w przypadku Tennessee Fire. Każdy z nich ma swój niepowtarzalny smak, zachowując równocześnie charakter whiskey z Lynchburga. Obecnie popularniejszym, czy też bardziej rozpoznawalnym, jest wariant miodowy. Wynika to głównie z tego, że jest zdecydowanie dłużej obecny na polskim rynku. Ale równocześnie stale rośnie grono konsumentów, którzy sięgają po cynamonowy likier Jack Daniel’s.

Jak kształtuje się popyt, jeśli chodzi o warianty z półki premium, np. Jack Daniel’s Single Barrel?

Whiskey, która w ostatnim czasie cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów, jest kategorią, która w Polsce dopiero się rozwija. Konsekwencją tego jest, między innymi, wzrost zainteresowania produktami z segmentu premium i super premium. Naturalnym jest, że konsumenci, którzy sięgają po whiskey z najwyższej półki, a więc droższe, zdecydowanie chętniej wybierają marki znane, którym ufają, a tym samym mają gwarancję jakości oraz smaku. W praktyce oznacza to, że swoją pozycję umacniają marki, które oferują bogatą i zróżnicowaną ofertę. To przekłada się na wzrost popularności najbardziej rozpoznawalnych produktów z portfolio, przy równoczesnym, dynamicznym wzroście popularności tych alkoholi, których udział w sprzedaży był dotychczas mniejszy. Ten trend doskonale ilustrują wyniki sprzedaży naszych whiskey z segmentu super premium – Jack Daniel’s Single Barrel oraz Gentleman Jack. W ubiegłym roku oba warianty odnotowały wyraźny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Możemy też założyć, że tendencja ta będzie się utrzymywała, ponieważ konsumenci, którzy stale wzbogacają swoją wiedzę na temat whiskey i whisky, będą chętniej sięgali po produkty najwyższej jakości.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Data wydarzenia: 
2013-10-10

Naszym podstawowym celem było stworzenie marki sklepów małego i średniego formatu, unikalnej na polskim rynku handlowym. Chcieliśmy stworzyć nowoczesny polski koncept, który pozwoli nam wykorzystać rozwiązania z powodzeniem stosowane przez zachodnie sieci handlowe.

Cydr Lubelski został przez konsumentów przyjęty entuzjastycznie. Opłaciła się nasza strategia postawienia całkowicie na naturalny produkt wytwarzany ze świeżo wytłoczonych jabłek, a nie z koncentratów. Jest to droższe, ale otrzymaliśmy dzięki temu produkt o wyjątkowo świeżym smaku „prosto z jabłka”, który konsumenci nagradzają powtarzając zakupy.

Więcej w kategorii

2019-05-07
Aldona Rogulka-Biskowska, Senior Brand Manager Jurajska
Wywiady Poradnika Handlowca
2019-01-02
Rafał Masiak, Dyrektor Marketingu Hochland Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-04
Jerzy Hurnik, Dyrektor ds. Rozwoju, Handlu i Marketingu Virtu
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-03
Adam Mokrysz, Prezes Zarządu Mokate SA
Wywiady Poradnika Handlowca
X