Jesteś tutaj

Wojciech Kwestorowski, Dyrektor Handlowy Grycan – Lody od Pokoleń

„Poradnik Handlowca”: Polacy preferują lody o tradycyjnych znanych smakach. Grycan ma je w swojej ofercie, jednak firma stara się zainteresować konsumentów również niestandardowymi propozycjami. Która z nich wśród lodów familijnych może stać się przebojem tego lata?

Wojciech Kwestorowski: Najchętniej wybieranymi smakami są w dalszym ciągu smaki klasyczne. Na naszej liście Bestsellerów, czyli najlepiej rotujących SKU, także niezmiennie królują smaki z linii lodów tradycyjnych – Lody Czekoladowe, Waniliowe, Truskawkowe czy Bakaliowe. W tym roku w linii lodów Tradycyjnych pojawiła się nowość – Lody Krówkowe, dostępne w pojemności 500 i 1100 ml oraz 125 ml z dołączoną łyżeczką. Smak ten inspirowany jest popularnym cukierkiem – krówką. Chcieliśmy, aby dla naszych konsumentów był to sentymentalny powrót do ulubionych smaków z dzieciństwa. To jednak nie koniec – lubimy wzbudzać ciekawość konsumentów i wychodzić na przeciw rynkowym trendom, dlatego w nadchodzącym sezonie proponujemy także nowość w linii Dla Koneserów. Jest nią Słony karmel z solą morską dostępny w pojemności 500 ml. Kolejną nowością, która ma szansę podbić podniebienia Polaków tego lata, jest niebanalny, orzeźwiający smak w linii Sorbety z owoców – Sorbet z Brzoskwiń i Marakui, który oferujemy w pojemności 500 ml.

Dzięki jakim czynnikom w sezonie letnim, gdy dominuje sprzedaż lodów impulsowych, udaje się firmie Grycan, specjalizującej się w większych opakowaniach, skutecznie obronić swą pozycję na rynku?

Opakowania lodów Grycan w formatach 1100 ml czy 500 ml doskonale sprawdzają się podczas letnich spotkań w większym gronie rodziny czy przyjaciół. W kontekście biznesowym nie można pominąć także siły naszej dystrybucji, którą przez lata stabilnie rozwinęliśmy. Dzięki ugruntowanej pozycji na rynku jesteśmy obecni zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych, jak i małoformatowych. Dzięki obecności naszych produktów w zamrażarkach i bonetach w ciągu całego roku kalendarzowego, konsumenci znają nas już dobrze i jesteśmy często marką pierwszego wyboru, także w okresie letnim zdominowanym przez lody impulsowe. Dodatkowo kilka lat temu wprowadziliśmy impulsowy format 125 ml z dołączoną łyżeczką, który stanowi doskonałe uzupełnienie naszej sprzedaży właśnie w okresie letnim. Jest to kategoria stabilnie rosnąca w naszym portfolio, do tego stopnia, że w tym roku dołączyliśmy do niej nowy smak – Lody Krówkowe.

W jakim stopniu moda na zdrowe odżywianie kształtuje ofertę produktową Grycana?

W tak konkurencyjnym środowisku, jak branża lodowa, każdy producent musi mieć na uwadze trendy rynkowe, które kształtują potrzeby konsumentów. Fundamenty marki Grycan – Lody od Pokoleń są bardzo mocne, a naszą dewizą jest niezmiennie „Jakość, jakość, jakość”. Do produkcji naszych lodów wykorzystujemy wyłącznie najlepszej jakości składniki od sprawdzonych, lokalnych dostawców. Przygotowując wszystkie smaki opieramy się na metodach rzemieślniczych – przykładowo sami siekamy czekoladę do lodów czekoladowych, także bakalie takie, jak orzechy, figi czy rodzynki są przez nas ręcznie przebierane i krojone. Warto podkreślić, że wszystkie nasze lody są bezglutenowe. W tym roku nasze sorbety z owoców zyskały także certyfikację dla produktów wegańskich.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Jestem uzależniony od sportu. Uprawiając zawodowo sport przez kilkanaście lat, nawet po zakończeniu kariery, nie można tak po prostu przestać być aktywnym. Codziennie biegam po kilka kilometrów, co jakiś czas biorę udział w maratonach.

Od początku istnienia posiadamy te same, znane i lubiane przez konsumentów marki, które umocniły się z biegiem lat. Marki MANHATTAN, CORTINA czy KAKTUS mają silną pozycję, są obecne w świadomości konsumenta i na pewno jeszcze nie raz zaskoczą swoimi wynikami.

Więcej w kategorii

2019-05-07
Aldona Rogulka-Biskowska, Senior Brand Manager Jurajska
Wywiady Poradnika Handlowca
2019-01-02
Rafał Masiak, Dyrektor Marketingu Hochland Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-04
Jerzy Hurnik, Dyrektor ds. Rozwoju, Handlu i Marketingu Virtu
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-03
Adam Mokrysz, Prezes Zarządu Mokate SA
Wywiady Poradnika Handlowca
X